Consumul de alcool al generaței Z scade cu 25% în favoarea consumului responsabil de alcool

Consumul de alcool al generaței Z scade cu 25% în favoarea consumului responsabil de alcool

Generațiile tinere aleg să se abțină de la alcool... și din motive întemeiate

Generațiile tinere aleg să se abțină de la consumul de alcool, și asta datorită unui motiv foarte bun.
Popularitatea lui Dry January este în creștere, multe generații mai tinere – în principal generația Z – decizând să-și petreacă weekendurile fără alcool. În timp ce milenialii își pot aminti de nopțile lor de vineri de la 20 de ani, împleticindu-și mersul printre sticle de alcool colorate, generația Z alege să se abțină complet. De fapt, cercetări recente efectuate de Heineken 0.0, au evidențiat cum consumul de alcool al generației Z a scăzut cu 25% în ultimii patru ani.
O mulțime copleșitoare de cercetări arată efectele negative ale alcoolului asupra sănătății. O recenzie publicată de The Lancet a afirmat că 4% din totalul bolilor la nivel mondial este atribuit alcoolului, cauzând aproximativ la fel de multe decese și boli la nivel global ca și tutunul și hipertensiunea arterială.
Nu este vorba doar de rezultate negative asupra sănătății fizice. Efectele psihologice ale consumului de alcool pot fi, de asemenea, neplăcute. Potrivit psihologului autorizat Joe O'Brien, “În timpul sevrajului de alcool sau a mahmurelii, chimia creierului se schimbă. Alcoolul influențează, printre altele, serotonina, sistemul GABA și dopamina. Aceasta înseamnă că, atunci când nu consumi alcool, după stimularea acestor substanțe chimice, poate să apară anxietatea și schimbările de dispoziție, adică „frica” .
Poate din acest motiv mulți preferă acum berea fără alcool (sau alte băuturi dezalcoolizate). Atunci când sunt intervievați, 79% dintre persoanele care beau alternative fără alcool în medii sociale fac acest lucru pentru a „face parte din distracție, fără să bea alcool”. În plus, 77% cred că dacă vor consuma băuturi fără alcool, nu înseamnă că nu se vor distra.
Sondajul a mai constatat că 48% dintre consumatorii de alcool din generația Z ar lua în considerare înlocuirea unei băuturi alcoolice cu una fără alcool. Cu toate acestea, pentru cei peste 45 de ani, această cifră scade la doar 21%.
Această schimbare de generație este evidentă în vânzările de bere fără alcool sau cu conținut redus de alcool. Potrivit Tesco UK, numărul celor care cumpără băuturi fără alcool a crescut cu 25% de începutul anului 2023 până în luna iunie. Puburile din Marea Britanie au indicat, de asemenea, că vânzările de bere cu nivel scăzut de alcool și fără alcool au crescut cu 23% între iunie 2022 și iulie 2023.
„Consumul atent” (mindful drinking) și „curiosul treaz” (sober curios) (când cineva bea mai puțin sau se abține complet) sunt alte două mișcări pe care este posibil să le fi văzut pe fluxurile tale de rețele sociale.
Oricum s-ar numi acest trend, cu sigurantă Generația Z este mai atentă la consumul de alcool, alegând să se bucure de alcool doar atunci când consideră de cuviință. Cu siguranță asta nu este un lucru rău. Poate că  în 2024 alcoolul a ieșit din scenă, iar sobrietatea a intrat!

Sursa: https://www.menshealth.com/uk/health/a46351054/gen-z-alcohol-consumption/

 

Suport clienti L-V, 09:30 - 17:30

0741105061 office@zeroalcool.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!